Att gömma sig från ljuset kan vara svårare än man tror

För att undvika nakenchockade grannar så har jag, sedan rullgardinen ramlade ner någon gång strax innan jul, blivit en hejjare på att både klä på och av mig i mörker. Åkej det där med att klä PÅ sig i mörker kan ju få blandat resultat, men än så länge så har jag åtminstone lyckats fått på mig rätt klädesplagg på rätt kroppsdel och det får man ju känna sig nöjd med. Fast problemet nu när det plötsligt och utan förvarning har blivit vår, är inte mörkret, utan ljuset. Det är FÖR ljust FÖR tidigt. Inte bra.
Så därav besöket på IKEA idag.
Men tror ni det fanns någon endaste liten rullgardin i lagom storlek till vårt sovrumsfönster?
Nähähäärå.
Självklart inte...
Inte heller fanns det någon svart skrivbordsstol med namnet Torbjörn och inget vitt datorbord med namnet Micke.
Ingen personal hittade jag heller och vad de heter har jag ingen aning om.
Typiskt!!
Däremot hittade jag en stekpanna, värmeljus, några ramar, en slickepott och diverse annat småplock. Undrar bara hur jag ska få alla dessa prylar att funka som substitut till rullgardinen?
Tips, någon?
:-)

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Ta stekpannan å laga lite mat, för med mat i magen så tänker man bättre, kankse pannkaka för då kan du använda slickepotten till att skrapa ur den sista smeten ur skålen. Tänd lite värmeljus medans du äter för det är ju mysigt. Sen tar du bilen och åker till Jysk för där har dom jättebra mörkläggande rullgardiner som man dessutom lätt kan såga till i rätt storlek om dom inte skulle passa.

barasåruvetalltså!

2012-03-27 @ 07:25:06
Postat av: Heson

Aha!! Tack för tipsen! Jag får försöka med det då helt enkelt... Problemet på IKEA var att alla rullgardiner var för korta. Kändes svårare att lösa än att köpa en som är lite för lång.



:-)

2012-03-27 @ 22:35:34
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0