En uppdatering

Ojoj! Inget bloggande på fem dagar! Här krävs det skärpning!
Och vad det har hänt grejjer:
Har hängt med Lillebror i skolan en dag, varit på företagsfest, på en annan fest iklädd Onepiece, på konsert med Södra Hälsinglands Orkesterförening och Eva Funk, samt åkt tåg till Karlstad.

Besöket i Lillebrors klass var lite extra trevligt. Fick till exempel 100 guldstjärnor av en tjej för min oerhört kompetenta insats som ge-mig-mera-fart-tant vid gungorna på rasten. Bara en så´n sak! Mexikansk köttgryta fick jag också, samt hjälpa till med både engelskalektionen och storstädning av klassrummet.

Företagsfesten var först mycket nervös (var inte helt säker på att mina arbetskamrater skulle gilla träningspasset jag hade bokat in dem på innan de fick mat och dryck), sedan svettig och mycket trevlig.

Att gå på party iklädd Onepiece tillhör ju inte vanligheterna, men det gick alldeles utmärkt. Mycket mycket trevligt och skrattmusklerna fick sig en rejäl omgång (det berodde dock inte på Onepiecen utan mer på mina vänner i Farin)

Eva Funk är ju världsbäst på barnprogram och här fick man lära sig om hur musik fungerar. Mycket roligt och bra för både mammor, mostrar, barn och kusiner.

Ja så var det tågresan till Karlstad. En helt vanlig tågresa på det hela, förutom att jag aldrig har åkt just hit tidigare. Jag läste i och för sig fel på biljetten ett par tre gånger och fick växla mellan plats 23 och 33 några gånger innan jag fick koll på läget, men det gjorde ju det hela mer händelserikt och kanske en liten aning roligare.

Och nu: godnatt från ett hotellrum i Karlstad

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0