Krasslig eller inte krasslig?

HUR beter man sig med sina obestämbart krassliga barn som ena stunden känns lite smått febriga och har ont i huvudet och i nästa sekund hoppar runt i soffan/spelar Minecraft och snackar med kompisar på Skype som om allt var som vanligt?

Jag har varit förälder i 11 och ett halvt år, men jag erkänner att jag trots det forfarande inte har full koll på läget.
Jag. Vet. Inte. Hur. Man. Gör!

A: Gå till skolan
B: stanna hemma

Frågar jag barnen så svarar de B.
Frågar jag mig själv så vill jag säga B, men skulle helst behöva säga A, med tanke på listan över saker-som-borde-varit-fixade-i-förrgår som väntar på jobbet.

Har nu, genom att säga "vi får se", skjutit upp beslutet tills i morgon.
Nu våndas jag över om det var
A: bra
B: dåligt

Den som lever får se!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0