Det kan löna sig att sura lite ibland

Jag hade tänkt investera i en ny cykel i år. Men efter att ha strosat runt i cykelaffären i säkert en kvart utan att varken personal eller för den delen några andra kunder uppenbarat sig, så blev jag lite vrång. Här hade jag planerat att betala flera tusenlappar för en ny cykel och så dyker det inte ens upp någon personal! Jag hade ju laddat med en massa kloka frågor om dynamos, växlar och pakethållare och annat, men jag fick gå hem och googla istället. Funderade en stund. Sedan tog jag min gamla buckliga Sjösala och åkte till stans andra cykelaffär och bad dem laga den. Det tog drygt en vecka så var den fixad. Hel och fin, till priset av ungefär en sjättedels ny cykel.
Så nu känner jag mig både rätt så ekonomisk (sparade ju flera fina hundringar) och miljövänlig (varför köpa en ny när man redan har en bra). Så när jag tänker efter var det nog rätt bra att det inte dök upp någon personal.
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0