Ett fullkomligt onödigt inlägg om mitt vänstra pekfinger

Man använder översidan av sitt vänstra pekfinger oftare än man tror. 
Sådetså!
Och hur jag har nu kommit fram till denna sanning undrar ju ni förstås? Jo, förstår ni, sedan jag slarvade en aning med vassaste kniven när jag skar fläskfilé i lördags, och råkade skära mig just på vänstra pekfingrets översida, så har jag förbrukat MINST tjugo plåster. Bara för att jag tydligen använder det där j*kla fingret och dess översida hela tiden. I söndags tog jag t ex av plåstret och tryckte på knappen till taklampan i lekrumet så jag var tvungen att sätta på ett nytt. För att inte tala om när jag låste toadörren på jobbet igår. Eller när jag hängde tvätt och råkade komma lite för nära en vass kant på torkställningen.
Därför vet jag det.
 
:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0