Jassåjaha! Ett pyttelitet propellerplan...

Klev ur transferbussen från gaten och insåg att flygplanet jag skulle åka med var MINDRE än bussen! Åjagsomärsåflygräddochharenslängavklaustrofobi!!!! Men, jag har inget val och efter att ha smygtittat på övriga 14 passagerare och konstaterat att de såg lugna och fina ut bestämde jag mig för att det nog skulle gå bra. Förhoppningsvis...
Dags att kliva på. Bredvid det lilla, lilla hålet som visst var dörren, stod en steward (som sedan visade sig även ha rollen som andrepilot) och delade ut godis. Eh... fast det var visst inte godis, utan öronproppar. Hm... Strax innanför hålet fanns en lucka där man fick lägga sitt bagage. Alltså EN lucka där alla skulle lägga sina väskor! Jag klev på näst sist och fick sitta längst fram. Precis bakom stewarden/andrepiloten. Hade det inte varit ett draperi mellan har jag kunnat killa honom i nacken. 
Ok. Upp i luften. I med öronpropparna. Kika lite på den snygga solnedgången. Kika mycket på piloterna för att vara säker på att de har koll på läget. Kika ganska mycket på propellern så den snurrar ordentligt. Blunda lite. Lugnt och fint. Rätt skumpig nedstigning. Ok landning. Snubbla lite och landa i knät på farbrorn i sätet bredvid. Phu!
 
Väl nere på jorden igen får jag dela taxi med en dam och en ung kille som mycket hjälpsamt informerar mig om att det var en ovanligt lugn flygtur. Det brukar tydligen kunna vara riktigt skumpigt. Och en gång på åttiotalet hade de lastat ett plan fel så de kraschade vid landning. Kul... Verkligen bra info... Jag ska ju nämligen göra samma resa igen i morgon. Fast åt andra hållet. Eller om jag ska ta tåget... Vi får se hur det blir...
 
:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0