På besök i en tvåa

Pysslade påskkärringar i skolan tillsammans med Lillebrors kompisar idag. Det var mycket lärorikt och väldigt skoj! Bland det mest spännande jag lärde mig var att det på ett dagis i Bålsta (där den mycket pratsamma åttaåring som hjälpte mig med pysslet hade bott tidigare) finns en tjej vid namn Carolina som har massor av "fröknar" på kinderna. Vill man måla "fröknar" på sin nytillverkade påskkärring i frigolit så är den svarta tuschpennan bäst.
Och så har jag gjort en katt av cernitlera, lärt mig massor om elefanter, snickrat en låda på slöjden, övat "kvart i" och "kvart över" på klockan.
 
Var tvungen att äta blodpudding till lunch och låtsas att det var gott också, men det är en annan historia...
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0