Tur som en tok!

Tog cykeln till gymmet idag. Träningsväskan på pakethållaren, mobilen i cykelkorgen och full fart framåt med 15 minuter att tillgå för transport och klädbyte innan kettlebellpasset började. Sladdade in på parkeringen, ställde cykeln i cykelstället och lirkade av väskan från pakethållaren. Stoppade cykelnyckeln i det stooora ytterfacket på väskan där det ligger en himla massa skräp och tänkte att jag förmodligen inte skulle hitta den när det var dags att trampa hemåt. Bestämde mig för att det var ett senare problem och nu var det brådis att hinna byta om. In i omklädningsrummet, träna-träna-träna, in i duschen, ut igen och på med kläderna. Ungefär här kom jag på att jag skulle kolla om någon saknat mig under lunchen. Men... ingen telefon!!! Tänka, tänka, tänka... Gaaahhh! Den hade jag ju lagt i cykelkorgen! Och i mobilfodralet ligger både mitt privata Visakort och två från jobbet, mitt körkort, ICA-kortet och Coop-kortet!!! Åååhhh vad jobbigt det blev nu!! Bara att springa ut i linne och byxor, dyngblöt i håret och barfota. Och faktiskt - den låg kvar!!! I cykelkorgen, på cykeln, i cykelstället där det förmodligen passerat fler än en person under de 45 minuter jag varit borta.
Phu!
Ibland har man tur som en tok! 
 
:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0