28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.

Jag skulle nog säga "tidningen", kort och gott. Och då menar jag inte Aftonbladet på nätet eller så, utan en vanlig hederlig lokalblaska i papper. En av dagens höjdpunkter är att sitta vid köksbordet, äta frukost och läsa tidningen tillsammans med Lillebror (att det är bara jag och Lillebror beror på att Pappan gärna sover länge och när han slutat med det så duschar han länge. Och Storebror fixar frisyren och byter kläder. Två av fyra har alltså inte fokus på frukost och tidningsläsande)
 
Man lär sig mycket av att filosofera kring saker som står i tidningen. Och av att försöka förklara sådant som har hänt, konstiga ord och konstiga företeleser. Men roligast är serierna och horoskopen. 
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0