Vad har de gjoort?!?

Idag hittade jag årets bokreakatalog i ett tidningsställ på Tempo. Förr i tiden kom den alltid i brevlådan, men inte i dessa moderna tider. Nej nej. Nu får man hämta den själv,  vilket i och för sig är helt ok. Bara jag inte blir utan så kan jag gärna bära hem den själv och bespara brevbäraren det lilla omaket.
Men det får faktiskt vara nog med nymodigheter. Bokrean är bokrean och då ska det gå till på vissa sätt. Man ska till exempel sitta i flera timmar och verkligen lusläsa katalogen, skriva önskelista och sedan fylla i förbeställningstalongen längst bak. Man stoppar sin talong i jackfickan, knatar i väg till bokhandeln och sedan är det bara att vänta till dagen B som i Bokreastart.
Idag när jag kom hem med min alldeles nya bokreakatalog, tog en kopp kaffe och satte mig tillrätta för att börja lusläsningen så upptäcker jag till min förskräckelse att de har tagit bort talongen!! Finns inte!! Mäh!! Så nu kan man alltså inte förbeställa böcker längre, eller? Och hur har de då tänkt att jag ska göra? Jag har ingen lust att trängas bland bokborden klockan 7 den 24 februari. Jag vill glida in lite senare på dagen, lämna fram min lilla lapp och få en färdigpackad kasse med de böcker som jag har beställt.
Så vill jag göra.
Punkt.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Nämen, två förändringar på en och samma gång, det är en förändring för mycket det! :-) Du kanske kan beställa böckerna på nätet för samma pris, då kommer de ju packade och klara iallafall :-)

2009-02-10 @ 21:28:58
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Patrik

Kolla in denna, hittade den nyss: http://www.expressen.se/noje/bocker/1.1466632/de-bockerna-reas-ut-pa-bokrean

2009-02-14 @ 19:58:44
URL: http://www.helsingeweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0