Vad vi har lärt oss i helgen:

1. Man kan inte stoppa ner två limpskivor och fyra hårdbrödmackor i en och samma plastpåse och tänka sig att det mjuka brödet fortfarande ska vara mjukt och det hårda brödet fortfarande hårt efter 14 timmar. (fast jag vill påpeka att jag redan visste det, så det var väldigt mycket Pappan som lärde sig detta. Det var nämligen han som var brödansvarig på vår premiär-sova-över-i-båten-utflykt. Inte jag alltså. Helt oskyldig.)

2. Garagestädningar och tidsoptimism är ingen bra kombination.

3. Om man åker till affären för att inhandla något som hushållet absolut inte kan klara sig utan (typ maskindiskmedel)  så får man tänka bort andra kringgrejjer, som t ex att panta flaskor och hitta på lunch till nästa dag och annat duktigt. Man måste koncentrera sig på det som är riktigt viktigt, annars kan man råka vara på affären jättelänge och komma hem utan maskindiskmedel men med en påse tomater (fast man köpte tomater dagen innan), en gurka (som man visst också hade köpt en dagen innan) samt en påse godis.
Inte bra... (och här är jag jätteskyldig... men nu har jag lärt mig! Kommer aldrig att hända igen!)

4. Om man blir bjuden på ett jättetrevligt 40-årskalas så måste man se till att ordna en present i tid. Särskilt om man tänker sig att handla den via Internet och dessutom blanda in Posten. Risken är stor att presenten inte kommer fram innan kalaset börjar och då måste man förmodligen improvisera ihop en fiskdamm istället. Det behöver i och för sig inte vara någon nackdel, utan kan faktiskt bli en riktig stämningshöjare, men själva presenten kommer inte bli lika rolig att överlämna tre dagar senare...

5. Man ska aldrig, jag säger ALDRIG, tänka att det nog är en bra idé att spara en gammal heltäckningsmatta på golvet i källaren till ett garage. Dels så kommer man elva år senare att undra vad sjutton man hade tänkt använda en gammal heltäckningsmatta till och dels så kommer den att ha orsakat en rejäl mögelansamling vilket har förstört ett antal möbler och annat. Och så är den skittung eftersom den är fullkomligt dyngsur och dessutom hal att bära. Så kom ihåg det. Aldrig.

....ja... det var väl det tror jag...

God natt!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0