Heson på gym del 2

Idag har jag gjort mitt andra pass på det nya gymmet. Jag såg till att packa väskan ordentligt och kontrollera att allt var med, samt att allt som var med hade rätt storlek.

Som nykomling så tar det ju ett tag innan man har koll på hur saker och ting fungerar. Kan ju kännas lite pinsamt att fråga om allt, så ett tips är att ha hökögonen öppna och smygkika på hur andra gör. Idag försökte jag t ex klura ut var det är lämpligast att placera nyckeln till klädskåpet medans man tränar. Såg ingen som hade den i ett gummiband runt vristen som man brukar göra på badhuset. Och jag räknade ut alldeles själv att det nog inte var en bra idé att stoppa den i skon (om man inte vill ha ett rejält sår på ena foten förstås.) Då återstår att pilla in den i strumpan eller i bhn. Nu var det mest killar som tränade samtidigt som mig och jag gissar att ingen av dem använde bh, så då återstår väl strumpan då. Ska prova det nästa gång. Idag körde jag jag-håller-nyckeln-i-handen-och-lägger-den-bredvid-vattenflaskan-metoden, men den kändes lite instabil.

Nästa gång ska jag försöka lista ut hur man gör för att läsa en tidning samtidigt som man joggar på löpbandet. Killen som stod bredvid mig idag gjorde nämligen det, men jag kunde knappt läsa rubrikerna när jag försökte smygtitta. Gissar att man måste kunna tricket. På mitt gamla gym fanns det en tv framför löpbandet så man inte behövde stirra sig blind på hur många minuter man har kvar att springa. Mycket bättre, men en tidning duger nog bra det med, bara jag kommer på hur man gör.

Det var det om dagens träningspass.
Nu ska jag jobba lite medans jag väntar på att träningsvärken ska sätta in.

Go´natt

:-)



Kommentarer
Postat av: Misen

Ja, det är inte lätt det där med gym. Jag har ett par träningsbyxor med en liten ficka på som man kan lägga nyckeln i. Annars funkar strumpan med. Trevlig fredag!

2009-10-23 @ 20:31:18
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Heidi

Haha, nu förstår jag varför jag aldrig går på gym, även fast jag skulle behöva träna, framförallt ryggen! :-) Får börja sen när du har listat ut allt istället, ful får man vara men inte dum ;-)

2009-10-24 @ 13:21:33
URL: http://blogg.heidihoo.se
Postat av: Heidi

Hur mår Kalle förresten, hörde på dagis att han har varit hemma hela veckan? :-(

2009-10-24 @ 13:22:04
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0