Matstafett

Ni har väl inte missat det eminenta programmet "Halv åtta hos mig" får jag hoppas? Här i lilla Söderhamn har vi en tillställning som kallas Matstafetten som på sätt och vis påminner en aning om just Halv åtta hos mig. Man vinner dock inga pengar och jag tror inte Helge Skoog är närvarande, men det är säkert trevligt ändå. Pappan och jag ska debutera som deltagare i år och eftersom det börjar närma sig så kastar jag mig ivrigt ner till postlådan varje dag efter jobbet. Man kommer nämligen, förhoppningsvis inom de närmsta dagarna, att få ett litet brev där det står om man ska laga till en förrätt, en varmrätt eller en efterrätt. Om man inte själv ska göra en förrätt så står det istället en adress dit man ska bege sig kl 18 på matstafettsdagen. Där får man alltså äta en förrätt tillsammans med två andra par. När den är uppäten får man ett nytt kuvert med en ny adress dit man susar vidare för nästa rätt (ja, eller om man susar hem för att laga till en rätt själv som man då alltså bjuder två par på). Ja, ni fattar. Cykla runt stan och äta mat hos folk man inte känner helt enkelt. Och sedan avslutas kvällen med ett jätteparty på Statt. Låter väl kul!?!?!?

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0