Äppel päppel

Om ni tänker på juice gjord av äpplen och sedan får för er att skriva ner det på en lapp, hur skulle ni då skriva det? Jag menar alltså inte om ni skulle skriva med skrivstil eller bara stora bokstäver eller något sånt, utan mer vilka bokstäver ni skulle använda. Nej, förresten. Det jag menar är i vilken ordning ni skulle använda bokstäverna. Ja, alltså, enklast och förmodligen det allra vanligaste, är väl såklart om man sätter dem i rätt ordning så man förstår vad det står (annars blir det ju på tok för jobbigt när man står där i affären och läser på sin lilla lapp). Men jag har upptäckt att det tydligen går att byta plats på ett par bokstäver och ändå mena samma sak. Det jag vill veta är: heter det "äppeljuice" eller "äpplejuice"? Själv både säger och skriver jag "äppeljuice", men på förpackningen vi har står det "äpplejuice".

Dessutom kan man ju undra om jag inte har viktigare saker att fundera på.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0