I gasen

Jag är lite i gasen. Ja alltså inte så som man kan bli när man dricker alkoholhaltiga drycker, utan mer liksom i fixartagen. Ett evigt tjat om vårt pannrum alias, nya tvättstuga i den här bloggen nu för tiden, men det kan liksom inte hjälpas, för jag är, som sagt, i gasen. Idag har golvet fått sig en omgång. Först av skurborsten (mycket smuts blir det på 14 år. Hehehe...) och sedan med ljusgrå golvfärg. Tjusigt värre och rollern funkade fint. Förutom det så har vi satt upp den nyinköpta väggklockan. (Dock inte i pannrummet utan i vardagsrummet) Och sedan tog jag ÄNTLIGEN tag i att försöka laga den droppande kranen i köket. Den har inte varit sig själv sedan i somras, men för ett par dagar sedan var jag och inhandlade reservdelar, samt fick låna ett bra verktyg för uppdraget av damen i affären. Dagarna som gått sedan dess har jag ägnat åt att samla mod, för det här med vattenkranar är inte riktigt min grej. Eller, snarare så var jag inte riktigt säker på om det var min grej eller inte eftersom jag aldrig har provat tidigare. Men nu ikväll stängde jag i alla fall av vattnet och satte igång. Steg 1 gick bra. I steg 2 var det en insexnyckel inblandad. Där tog det stopp. Alla vi hade var för stora. Blir man glad då, eller??? Hrmpf...

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0