Saker det tydligen är dags att lära sina barn

Storebror ringde från biblioteket idag. De var där med skolan för att låna böcker (överraskande, eller hur! Fast jag kände ändå att det var på sin plats med en specificering eftersom man på dagens bibliotek faktiskt kan låna både det ena och det andra. Men nu var det i alla fall böcker som skulle lånas.) och han behövde förnya sitt lånekort. Vi har nämligen fått ett supermodernt låna- och lämna-tillbaka system till biblioteket. Man lägger bara sina böcker i en hög på ett speciellt bord och drar sitt kort och så vips så är allt registrerat (ungefär så. Har aldrig gjort det själv.) (Rackarns vilka omständiga inlägg det blir idag, förresten. Åter till saken) I alla fall. Storebror ringde och frågade:
"Mamma, kan du mina "fyra sista", eller vad det hette? Jag fattar inte vad det är!"

Det är alltså dags att börja öva barnen på att rabbla sina personnummer. Kom på att det kanske är fler saker de inte kan. Postnumret? Riktnumret? Hmm... får nog ta mig en liten funderare så vi inte glömmer bort att lära dem något viktigt!

<:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0