Söndagsreflektioner

Några reflektioner så här på söndagskvällen:

Sträckan Söderhamn - Hufvudstaden med tåg går på max halva tiden om man får äta smörgåstårta och dricka vin i trevligt sällskap under tiden.

Om man inte har tänkt sig att shoppa något speciellt alls när man åker till storstan för tredje gången på en månad, så är det lätt hänt att man hittar både det ena och det andra som man råkar handla med sig hem.

Musikalen "Leva Livet" på China Teatern = mycket sevärd. Finfin musik, snygga arr, snygga musikalartister ehrm... duktiga menar jag förstås! Riktigt duktiga musikalartister och riktigt skoj var det !! (Observera att jag egentligen är en riktig musikalpessimist, så detta är bra betyg!)

Tågresor mitt i natten på sunkiga Intercitytåg där man inte ens kan luta sätet bakåt medför alldeles garanterat att man känner sig mörbultad i hela kroppen dagen efter.

Signalfel gillas aldrig när man åker tåg. Och är klockan ungefär 01.25 när detta inträffar ogillas det extra mycket.

Har man, som sagt, åkt till Stockholm tre gånger på fyra veckor så känner man sig ganska nöjd ett tag. Lite Stockholmstrött skulle man kunna säga. Nu tänker jag inte åka dit på flera veckor. Minst!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0