Många överraskningar idag

Idag har jag haft en främmande man på köksgolvet i 45 minuter. Med toppluva. Det ni!
Det var:
välbehövligt
underhållande
lite jobbigt
kostsamt

Hur det kom sig? Jo, han lagade den trasiga diskmaskinen (välbehövligt och kostsamt), medan han pratade på om väder och vind, om avståndet från Gävle till Voxna samt gav mig lite blandade fakta om diskmaskiner. När jag väl kom på att det var rätt märkligt att kallprata med ett par ben som stack ut under diskbänken, så ville den tanken inte riktigt släppa. och eftersom jag känner mig rätt trött och sliten efter diverse arbetsamma dagar, har jag en tendens att bli sådär hysteriskt trött-fnissig. Där blev det lite jobbigt. För jag hade inte direkt någon lust att förklara ett plötsligt skrattanfall för benen. Jag fick koncentrera mig hårt på att tänka på mindre roliga saker. Och på att inte skratta.

Men hur som helst så blev i alla fall diskmaskinen lagad och jag kände mig nöjd och glad. Ända tills jag råkade trycka på för många knappar samtidigt på vår nya kaffemaskin (lite hysteri där också, men jag ÄNDRADE mig faktiskt och ville inte ha bara skummad mjölk utan en macchiato.). Nu säger den "Error 6" vilket enligt instruktionsboken betyder att man ska dra ur kontakten och ringa service.... suck...

Och förresten... om någon har vägarna förbi och vill hämta lite päron så KNACKA på ytterdörren. Ringklockan gick nämligen också sönder idag...
Välkommen!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0