Jag skulle nog behöva en hejaklack. Eller någon med en piska...

Här sitter jag i soffan och är lite sur. Jag hade nämligen planerat en springtur idag. Men först skulle jag bara städa lite och då blev det lite tajt med tiden innan Lillebrors fotbollsmatch började. Men en springtur efter fotbollsmatchen går ju det också, tänkte jag. Det gör det ju såklart, men man kan ju inte springa på tom mage, så först måste jag äta. Alla vet ju att man inte kan springa på nyäten mage och dessutom blev jag så ofantligt trött att en liten vilostund i solen var absolut nödvändigt. Dessutom var det ju väldigt varmt ute och när man inte är van vid värme kan det ju bli lite extra jobbigt att springa så det kanske inte är så dumt att spara löprundan till lite senare.... Jaha och plötsligt var det dags att ta med hela familjen hem till Mormorn och Morfarn för lite överaskningsmiddag. Morfarn blev nämligen pensionär idag och det måste ju såklart firas. Vips så var klockan 21 och Lillebror skulle gå och lägga sig, soptunnan dras ner till vägen, tvätten vikas och ja... diverse annat småplockande. Och nu är jag ju på tok för trött, Pappan har fått feber och behöver pysslas om och ... näe... inspirationen försvann liksom...
Fast nu ångrar jag mig lite. Jag VILLE ju verkligen ta den där springturen! Enligt mitt träningsprogram för Tjejmilen i September så fick man visserligen hoppa över dagens pass om man ville, men... näe. 
Så nu laddar jag för ett lunchpass i morgon istället.
Eller ett kvällspass. 
Vi får se lite hur det går...
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0