Egna tolkningar

Grabbarna gillar skivan med Melodifestivallåtar. Särskilt E-type, Fronda, Frida, Rongedahl och Nordman. De spelas om och om i bilen, så helt ofrivilligt så har jag lärt mig alla texter. Blir lätt så när det nöts och nöts :-)

Trallade lite på "Upp och hoppa" med Frida idag när Lillebror ryter i med sin argaste röst.
"Men MAMMA!! Vad sjunger du?"
..jag fortsätter att tralla, lite högre för att han ska höra
"Nämen du sjunger ju fel!! Sådär sjunger man inte!!"

Jag får sjunga från början för att han ska kunna tala om exakt var det blev fel.
"Upp och hoppa, ligg inte och dra dig. Du och jag måste fånga daaaagen", sjunger jag.
"Näe, inte fånga dagen" säger Lillebror "Det kan man ju inte göra. Det heter du och jag måste fånga taaaget!!"

...inte alltid så lätt med konstiga talesätt ;-)

Storebror har för övrigt också en egen tolkning på en textrad i den låten. Vilket är riktigt bra. Frida sjunger nämligen
"... och en jävla massa sprit"  (= ingen vidare bra text)
Men Storebror sjunger
"...och en jädra massa stil"
Mycket bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0