Hyllor i huvudhöjd

Stannade till på ICA Alen på väg från jobbet idag. Tack vare det sitter jag här med en bula i huvudet nu.
När jag hade packat upp mina varor på bandet och skulle förflytta mig från lägga-upp-varorna-på bandet-änden och fram till kassörskan, så tjongade jag in huvudet i den där cigarett-hyllan som hänger ner från taket precis ovanför kassabandet. En riktig smäll så det skallrade i hela hyllan :-) Det gjorde jädrigt ont och jag blev såklart fnissig som en tok, men när man utan sällskap bland en massa folk känns det inte helt ok att börja fnissa hysteriskt. Så jag bet ihop och försökte koncentrera mig på att inte skratta. Kunde såklart inte låta bli att tänka på hur roligt det måste ha sett ut och hur högt det lät :-) Så jag stod där och fnissade för mig själv. Hahhahhhahoooohooo! Nu måste jag skratta lite igen!
Det roligaste med det här är att förra gången jag handlade gjorde jag precis samma sak, fast två gånger eftersom jag hade glömt att ta en kasse och därför backade tillbaka, reste mig upp och tjongade in huvudet i hyllan en gång till.  Dock inte lika hårt. Det blev ingen bula den gången.
Nästa gång ramlar väl alltihopa ner i knät på kassörskan. Kanske lika bra, annars måste jag börja använda hjälm när jag handlar :-)
Hihi!

Kom förresten osökt att tänka på den gången när jag promenerade Gågatan fram (även den gången utan sällskap) och ramlade ner i en grop :-) Hahahha, nu måste jag skratta igen!!! Hihi!! Det var för typ hundra år sedan eller nå´t när de höll på att rusta upp Gågatan här i stan. Det skulle planteras träd efter gatan och av den anledningen hade grävt gropar lite här och var. Och där gick jag i godan ro, tittade in i skyltfönstren och hade inte en tanke på att se vart jag satte fötterna. Plötsligt låg jag ner i en jordig grop. Storskrattandes, helt ensam. Var ruggigt snabb upp ur gropen och gjorde mitt bästa för att se ut som om inget hade hänt :-) Hahhaa!

Hur som helst... När jag skulle susa ut från Alenparkeringen med min bula och mina matkassar idag så såg jag Heidi komma svepandes förbi i Toyotan. Men hon såg inte mig. Blindstyre ;-) Hehe


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag var typ apstressad. Skulle hämta ett paket på Alen och sen skulle jag hem och hämta ett Tack-kort som jag skulle lämna till Barnmorskan som jag gick hos som gravid, och sen skulle hon hjälpa mig att kirra preventivmedel :) Och klockan i bilen går tydligen fel och visade 16.28 fast hon bara va typ 16.15. Så jag hann dit i tid :)

2008-04-14 @ 20:44:52
URL: http://www.hblogg.se/heidi
Postat av: Heidi

Och du, vi åker faktiskt Mazda! Och hoppas du inte såg att jag tog trottoarkanten ;) Men jag har fortfarande prövotid på körkortet, får man skylla på det? ;)

2008-04-14 @ 21:37:42
URL: http://www.hblogg.se/heidi
Postat av: Anonym

Attans,där gjorde jag bort mig! Är värdelös på bilmärken. Mazda, Toyota, Opel, Renault... tja... bil som bil! Men den är röd i alla fall, det har jag koll på!

2008-04-14 @ 22:02:22
Postat av: Ragnvi

Ska lyssna extra noga nästa gång jag är på Alen o handlar....

2008-04-14 @ 22:57:47
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0