Utmanad

Blev utmanad av Rangvi (http://rankans.blogg.se) att visa två saker från mitt hus. Det tog lite tid, men nu har jag äntligen kommit mig för :-).

Ok, en sak som jag tycker om och en sak som jag inte tycker om.
Den här...
image89... tycker jag jättemycket om. Extra mycket nu sedan vi lagade den så det går att elda i den också! Dessutom blev det så himla fint när vi målade grafit-svart bakom istället för det gammel-rosa som var tidigare!

Att hitta en sak som jag inte gillar är både lättare och svårare. Det svåra ligger i att bestämma EN enda sak, så jag fuskar lite och väljer två:
image90
Det här är grejjer som grabbarna släpar ner till vardagsrummet och som sedan hamnar i trappan för vidare transport tillbaka till övervåningen. Men oftast kommer det inte längre än hit. Tillslut svämmar det över av grejjer så man bara MÅSTE ta hand om allt!

Just nu gillar jag inte röran i sovrummet, men det är ju i alla fall tillfälligt. Har grundmålat och spikat upp skivor över brädorna som kom fram när vi var tvungen att riva (se tidigare inlägg!). Så här ser det ut just nu:
image91
Råkade för övrigt göra ett litet hål i det nymålade taket när vi skulle vända upp en boardskiva idag. Grrrrrr!! Bara att spackla över och måla igen... Suck...

Kom på en sak till som jag verkligen gillar också. Vårt nyinköpta elpiano som står i vardagsrummet. Tog ner en stol som tidigare användes till att lägga kläder på i sovrummet och upptäckte att den är riktigt fin och passade jättebra i vardagsrummet. Så det blir till att skaffa en ny klädhängare till sovrummet. Ni får för övrigt blunda för röran i bakgrunden ;-)
image92

Ja, det var det! Skickar utmaningen vidare till alla som har lust. Säg gärna till så jag kan kolla!

P.S Tack för berömmet också Rangvi! D.S

Kommentarer
Postat av: Heidi

Kul grej, skall göra den någon dag när jag orkar, just nu är jag dödstrött efter att ha sett Cloverfield, skitbra film! se den om ni inte redan har sett den! :)

2008-04-06 @ 22:50:18
URL: http://www.hblogg.se/heidi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0