Att vara storebror

Lillebror har funderat en del över det faktum att han är just  lillebror. Han har kommit fram till att vi nog borde fixa ett syskon så att han får blir storebror också. Pappan och Mamman är aningens skeptiska till den idén, men Lillebror ser mest bara fördelar som t ex att han själv då får vara ledig från dagis mycket mer... och....och...ja, det är väl det som är bra. Och så är ju bäbisar gulliga också.

Häromkvällen när han skulle sova förhörde han Mamman noggrannt om hur man gör för att fixa en bäbis.
Mamman försökte berätta så pedagogiskt som möjligt och utan allt för komplicerade detaljer.
En del hade han redan koll på, som t ex att det är en simtävling där i början och att den som vinner får bli en bäbis.
"Tänk vilken tur att jag var så snabb, annars hade ju inte jag legat här i min mysiga säng och funderat nu! Och så hade jag ju missat julafton!"

När vi hade gått igenom hela processen från simtävling och navelsträngar till förlossning och amning så verkade han fortfarande vara inne på att det nog skulle vara bra med ett syskon. Men efter en stunds funderande:
"Mamma, när bäbisen har kommit, måste du vara på sjukhuset då?"
"Ja man brukar få stanna på sjukhuset ett tag när bäbisen har kommit"
"Jaha.... men då ändrar jag mig. Jag vill inte ha någon lillebror för jag vill ju vara med dig hela tiden"

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0