Mespropp

Telefonen ringde i förrgår kväll:

"Hej! Det är S, L´s mamma"
"Hej! Hur står det till?"

Bla bla bla = en massa kallprat

"Jo, jag undrade om vi inte ska samla in pengar och köpa något till förknarna nu till skolavslutningen? Har du hört något om det?"
"Näe. Eller, jo. Vi pratade om det på skolresan förra veckan och då tror jag det blev bestämt att vi inte skulle samla något för det var för kort om tid."
"Jaha, men jag vet att sexåringarna ska samla, så det ser väl konstigt ut om inte ettorna och tvåorna ger fröknarna något?"
"Hmmm... ja det har du förstås rätt i"
"Kan inte du ringa runt och kolla med alla föräldrar i ettan så tar jag tvåorna?"

Och det är här jag BORDE säga stopp, men som den mespropp jag är så kommer det bara ett:

"Öhhh....joooo...fast är det inte lite sent. Klockan är ju över nio?"
"Jo det klart, men nog är väl folk vakna nu?"

Och nu hör jag mig själv säga:
"Fast jag kan ju göra lappar och sätta upp istället"

VA!!! Vaddå göra lappar?!?!  Det tar ju ÄNNU längre tid än att ringa runt! Först ska jag göra dem i datorn, skriva ut, klippa till (man vill ju inte slösa på papper, så det blir tre lappar per A4) skriva namn på och sedan följa med Storebror in till skolan på morgonen och lägga lappar vid rätt krok i kapprummet. Det tar ju hur lång tid som helst!!!
Men, men.... för sent att ta tillbaka.

"Men vad bra! Men du, kanske man skulle kunna lägga dem i Emils korg ovanför hans krok? Där L har sina kläder finns det ju inga korgar och ska man lägga pengar i hans väska så kan de ju lätt komma bort"
"Ja.....jo... det går väl bra..."

Så nu har jag fått samla in pengar och dessutom varit och köpt presenter också. Suck... gud vilken mespropp man är...

Men i morgon är det i alla fall dags för skolavslutning. Jag laddar med pappersnäsdukar :-)

God natt!


Kommentarer
Postat av: Martina

hihi, hoppas ni fick en mysig skolavslutning. Ska ni ut i stugan i helgen? vi är lite sugna, fast jag har inte fått tag på farmor och farfar, är dom uppe hos er tro?

2008-06-05 @ 17:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0