Ett bokskåp...

...har jag nyss "byggt".

image78Det är INTE lätt att rusta sovrummet. Det går sååå sakta!! Kan ju ha att göra med att vi egentligen inte är ett dugg motiverade eller inspirerade. Känns mest som ett måste. Lika bra att få det gjort när vi ändå är i gång liksom. När det är klart så har vi rustat alla rum på övervåningen och så köket och vardagsrummet. Bara källaren kvar, men det får nog dröja ett tag.

Hur som helst... Flyttade ju sängen för ett par veckor sedan så nu var det bara garderoberna och bokhyllorna kvar, men först gällde det att få loss några flyttkartonger. Har ett helt lager av såna i källaren, fulla med grejjer som vi packade ner när vi skulle rusta köket. Har man haft grejjerna nerpackade i ett helt år utan att sakna dem så kan man lika gärna göra sig av med dem. Eller hur?! Det är inte klokt vad mycket skräp man sparar på!! Men det är så skööönt att rensa! Vad ska man med en gammal tom senapspulver burk till, t ex? Eller 742 kepsar i olika modeller? Eller 4 lådor gamla urtvättade bäbiskläder? Har bilen full med grejjer som jag ska åka till Erikshjälpen och Röda korset med i morgon.

När jag väl fått lös några kartonger så började jag tömma garderoberna i sovrummet på kläder, sängkläder, dukar och gardiner. Vips så var de kartonger jag lyckats skrapa i hop fulla med grejjer igen. Suck...det får väl bli en rensnings-rajd till bland kartongerna i källaren, men det tar jag en annan dag. Gav mig i kast med bokyllorna istället. Två stycken och helt fullproppade med böcker. Tänkte först stapla dem inne i Lillebrors skrubb, men insåg snart att det inte skulle få plats. Risken att någon öppnar dörren och får ett bok-lass över sig var rätt så överhängande, så då kom jag på den briljanta idén att stapla dem i en av de ny-tömda garderoberna istället. Böcker ska väl tåla lite byggdamm, så de klarar sig säkert bra där inne när själva renoverandet drar igång. Sagt och gjort. Stapla och stapla och stapla... MÅNGA böcker var det :-)

Så nu börjar det faktiskt bli dags att börja spackla snart.

Vi var för övrigt till IKEA i lördags och hittade supersnygga skjutdörrar till garderoberna, men... 5200 kronor för två stycken och vi skulle i så fall behöva 4...det kändes lite väl mycket. Får nog bli snålvarianten med lite målarfärg och nya handtag bara.

Jag har i alla fall gjort ett rejält arbetspass ikväll + 30 minuter på löpbandet på lunchen så jag känner mig rätt så nöjd :-)

Go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0