Revoltera mot rutiner

Ibland blir man så less.... varje morgon snoozar jag väckarklockan 5 gånger innan jag kliver upp. Tar på mig glasögonen, vinglar in på toaletten, tänder lampan, sätter mig på toa. När jag väl sitter där så försöker jag reda ut vilken dag det är och vad sjutton jag skulle göra med den. Det händer att jag får fundera en stund innan jag har fått ordning på allt. Just morgnarna ser exakt likadana ut. Varje dag. Fy sjutton så trist det blir ibland. Två mackor med skinka och gurka. Storebror vill ha två kiwisar med sig till fruktstunden. Lämna honom först och Lillebror sedan. Sitta i soffan på dagis en stund. Puss och kram, sedan ut i hallen och pussas och kramas lite till (nu mer måste vi pussas och kramas med Lillebrors bästis Ella också förresten! Hihi!), åka till jobbet, äta macka, kolla mailen....osv, osv....

Näe usch vad trist!!!

I morgon ska jag revoltera! Jag ska snooza fyra gånger istället för fem (ok, låter kanske inte så smart, men om vi ska ha en chans att hinna till skolan i tid så kan jag inte snooza fler än fem gånger... om jag inte ställer väckarklockan så den ringer lite tidigare förstås, men det blir ju lika dumt :-) Fyra gånger får det bli). Kanske fixa håret innan jag sätter mig på toa? Ostmackor utan gurka! Överraska Storebror med en apelsin i väskan (fast jag försökte med både päron och äpple förra veckan. Det gick inget vidare. Det enda som hände var att han sade till fröken att jag inte hade skickat med någon frukt så han kunde snika till sig något godare av en kompis! Hmm... jäkla unge :-) Hihi!) Kanske rent av strunta i att åka till jobbet direkt på morgonen och hitta på något roligare en stund... hmmm... Ja banne mig!!!

Hehe! Nu känns det redan lite bättre :-)
Dags att hugga in på dagens arbetsuppgifter!

Bjuder på en favvolåt från min favvoskiva just nu:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0