Ett julbeslut

Vi har tagit ett beslut. Ett MYCKET vuxet beslut. Frågan kommer upp varje år och varje gång svarar jag bestämt "nej"!. Men i år tvekade jag bara en pytte-pytte-liten sekund innan jag, till min egen förvåning, sade "ja"! Jag förstår ingenting, men jag känner mig till och med väldigt nöjd med beslutet!

Ja, alltså det handlar om julklappar. Vi har bestämt att vi vuxna inte ska ge varandra några julklappar, utan bara ge paket till barnen. Jag kommer alltså, för första gången någonsin, att bli utan paket på julafton. Jag kommer dessutom att slippa en massa bekymmer, få mer tid över till julpyssel, mer pengar över till annat och jag kommer att slippa ränna runt i affärer dagarna innan jul. Istället ska jag ska dricka glögg och äta pepparkakor. I lugn och ro. Och laga värsta julmaten någonsin!

Ja jädrar... det trodde jag aldrig... NU är jag nog vuxen
:-)


Kommentarer
Postat av: Martina

hehe, det har vi kört på i flera år, men av mamma och pappa får man alltid ändå =) det kommer du garanterar också få =)



KRAM!

2008-11-09 @ 21:27:35
URL: http://martina1984.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Nu skiner det lite ute av solen du!

Äntligen!!!

Julklappar - ångestframkallande...jämt!

Men jag saknar som vi gjorde förr - dom vuxna som skulle fira jul tillsammans skrev sitt namn på en lapp, allt blandades, var o en fick dra en lapp; det namn du fick skulle önska sig en specifik sak av dig (priset förbestämt) och du skulle köpa en hemlis också. Var så himla bra tyckte jag! Alla fick en sak dom önskade sig och en liten överraskning! Nu förtiden i mitt nya liv är det inte så....suck!

2008-11-10 @ 09:54:41
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0