Just det ja

Kom på en sak till som aldrig hände 1982.
När man på måndagssamligen skulle berätta vad man hade gjort i helgen var det
* ingen som sade "Jag har spelat tvspel... och så har jag spelat dator... och så har jag kollat på tv... och se´n har jag inte gjort något mer"
* ingen som sade "Jag har varit hos pappa i helgen"... fast det kanske bara var i min klass. Var nog typ 14 innan jag träffade på någon med skilda föräldrar!
* ingen som hade ätit chips.

...när kom chipsen egentligen? Själv fick jag bara popcorn. Alltså som man poppade i kastrull :-)
Och när slutade man leka "Röda-vita-rosen" och "Burken"? Hoppa hage? Hopprep?

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Nu är det så här att i lilla huset i Trönö är vi oftast en dag sen med morgonblaskan...ska kika på dig sen!

Har hört mycket om skolan idag, många är måttligt irriterade! Min son började skolan -85 och dottern -90, då fanns fortfarande bänkarna kvar! Mer ordning o reda då!

Jag, jag började -65! När jag gick i 3:an separerade mina föräldrar - det var jag o två till i min klass som bara bodde med en förälder och det var nog först på högstadiet på 70-talet vi blev fler! Men ostkrokarna kom på 60-talet och chipsen strax efter och mina barn lekte då dom lekarna du beskriver...men nog har det förändrats mycket!

Japp, gillar ljuslyktor jag!

2008-10-14 @ 05:19:37
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Thyrsson

Burken! Snacka om flashback! Vi lekte burken som bara f**n kring ert hus. Det var grymt att leka burken kring!

2008-10-14 @ 12:00:40
Postat av: Anonym

Hej igen! Har ju som vana att väcka tuppen jag..imorse ringde klockan halvfem...jo, jag var till Bollnäs o tog prover idag, gick bra men...mår så där.

2008-10-14 @ 19:48:15
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0