"Kostar, kostar inte" eller "Det var bättre förr"

Idag när jag skulle skicka tillbaka ett paket från min bokklubb fick jag tjata för att få betala för frimärken. Är inte det konstigt? Den mycket irriterade kassörskan påstod nämligen att just min bokklubb hade ett avtal med Posten som gör att man inte behöver betala för att skicka tillbaka böcker. Nähänä, och varför har jag då fått betala för mina bokpaket de senaste tre gångerna (det är säkert fler, men mitt minne är bara ungefär tre bokpaket långt)? Det kunde hon inte svara på, men hon blev riktigt ilsk när jag, lite skämtsamt sådär, sade "Jamen då har ni alltså lurat mig på pengar flera gånger!"
"Det är faktiskt KUNDENS skyldighet att ta reda på vad det kostar att skicka paket!"
Öhh...jamen jag SA ju att jag ville betala!! Och förresten så har jag för mig att det, åtminstone förr i tiden när det fanns "riktiga" postkontor, var postpersonalen som hade koll på vad och hur mycket saker kostade att skicka, eller?! Mäh!
Men jag stod på mig och betalade mina frimärken, som av någon underlig anledning var tre kronor dyrare den här gången än sist jag skulle skicka ett likadant paket.
Hmm...

Att göra i morgon:
* Maila bokklubben och be dem förklara hur deras avtal med Posten fungerar
* Komma ihåg att avbeställa nästa månads bokpaket

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0