Tillbaka

Jag har varit borta ett tag, som ni kanske har märkt. Semestrat som tusan är vad vi har gjort. Åkt färja till Åland, varit på Gröna Lund, åkt båt i skärgården, varit i Mormorn och Morfarns stuga och nu senast tillbringat ett par dagar på Drakfestivalen i Sundsvall tillsammans med Collinisarna och deras familjer. Så faktum är att jag börjar känna mig nöjd. Det är några dagar kvar av semestern, men allt vi gör under de närmaste dagarna är liksom som en bonus. Vi har hunnit med allt vi ville hinna med och har haft en mycket trevlig och vilsam ledighet. Faktum är att det, om jag känner efter riktigt ordentligt, känns helt ok att gå till jobbet på måndag och det om något måste väl betyda att man har semestrat tills man inte orkar semestra mer och således har haft en alldeles utmärkt sommar!
Dessutom tror jag inte att barnen klarar mer läsk, saft, bullar, glass, korv, snabbmakaroner och plättar med sylt och grädde :-) Från och med måndag blir det ordentliga veckomatlistor men nyttig och näringsrik mat, grönsaker, mjölk och vatten, godis på lördag och läggning senast klockan 20.00. Lite ordning och reda igen :-)
Fast det är, som sagt, några dagar kvar och vad vi ska göra med dem ska jag snart diskutera med min käre man över en Campari och juice på altanen. Det kan bli havet om vädret tillåter, eller så hittar vi på något annat. Risken finns med andra ord att jag försvinner ett tag igen, men på måndag är jag tillbaka. Garanterat!

Adios så länge!

:-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Visst blir man trött på fikaeländet efter ett tag! Jag är inne på samma spår som du: ordning och reda på matfronten. Lite skönt är det allt med vardag...

2009-08-12 @ 21:03:16
URL: http://radhustankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0