Nära ögat

Jag promenerar i rask takt från jobbet mot Shell-macken för att köpa mig en lunchsallad. Självklart, som den goda trafikant jag är, så går jag på trottoaren. När vägen och naturligtvis även trottoaren, svänger upp på bron över Söderhamnsån, ser jag plötsligt hur en bil kommer farandes mot mig i hög fart. Det smäller till ordentligt när den kör upp på den typ två decimeter höga trottoarkanten och rakt mot mig!! Jag skrek nog... tror jag... Och farbrorn som körde bilen fick tag på ratten och lyckades svänga ut på vägen igen bara en halvmeter från mig. Han gasade på och körde vidare som om inget hade hänt. Själv var jag alldeles darrig. Och arg!
Rätt nära att jag blev klippt på mitten där...
Phu!

:-)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Men gud! Jag om nån vet hur folk kör i den här stan. Nu säger jag inte att jag är världsbäst på att köra själv men jag kollar iaf åt båda hållen innan jag kör vidare. Som min bilskolelärare sa: Folk i den här stan tittar bara ett åt håll, kom ihåg det!

2009-10-05 @ 20:41:17
URL: http://blogg.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0