Inför 2011

Förresten. En sak som jag har tänkt på inför det nya året. Det är att jag ska bli bättre på att ta mig för saker. Ni vet sånt där som man bara går och tänker att det vore roligt att göra, men som man aldrig kommer till skott med. DET blir 2011 års mission.

Idag provade jag lite:
Jag sade till Lillebror och Pappan:
"Jag tar en promenad ner till Shell-macken och kollar om de har fått in något paket* till mig"
Så travade jag iväg och tänkte:
"Det var banne mig på tiden att jag tog mig en promenad alldeles själv. Det vore förresten, rätt trevligt att ta en tur på stan... För när man tänker efter var det minsann inte igår jag strosade i affärer i lugn och ro, alldeles ensam"
Och så promenerade jag raskt förbi Shell-macken och ner på stan istället! (Och tur var väl det, för på JC hängde det en klänning och en tunika, samt en tröja till Pappan och väntade på att jag skulle komma och köpa dem. )

Så om man ska sammanfatta det hela, var det ett riktigt bra test. Det gick faktiskt alldeles utmärkt och jag känner helt klart att det är det här som är grejjen framöver. GÖR saker, Heson!!

:-)


*) Jo, vi gjorde fina kalendrar med bilder på barnen i julklapp till släkten. Fotofirman lovade att de skulle komma innan jul. Fotofirman påstår att de är skickade, men de verkar inte riktigt ha koll på var jag bor. Eventuellt kan det vara så att någon annan fick fina kalendrar i tid till jul. Kul för dem i så fall. Ska nog ta och ringa Fotofirman på måndag jag!

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Mycket bra, Helena. Jag har redan börjat "tjuvträna" på att göra saker och inte bara tänka på att göra och som exempel på en sån aktivitet vet du ju att jag drog igång tvärflöjtspel som jag gått och funderat på i många år. Önskar dig o din familj ett mycket Gott Nytt År 2011, vi ses. Kram från Lillemor

2010-12-30 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0