Tjuven

Morfarns bil blev stulen igår.
"Snopet" tänkte Morfarn och promenerade till jobbet (tror jag i alla fall. Det kan eventuellt ha varit så att han tänkte något mer. Eller något annat. Men jag är åtminstone ganska säker på att han promenerade. Och gjorde han inte det så sitter jag väl här och ljuger en aning helt enkelt.) Hur som helst...

Han ringde såklart till Polisen också och anmälde bilen som stulen. Precis som man ska. Polisen lovade att hålla utkik och höra av sig om någon skulle råka hitta den (nu gissar jag på igen. Eftersom jag hittills aldrig har fått bilen stulen, så kan jag inte rutinerna, men jag antar att det är det man säger)
Så Morfarn tänkte väl att det nog var sista gången han såg den bilen och sörjde kupévärmaren som också blev stulen.
Men så idag ringde tjuven och ville lämna tillbaks bilen! Jomenvisstserru! Fast nu visade det sig att det inte var någon riktig tjuv, utan bara en granne som skulle åka till jobbet i en lånad bil. Ja, han hade alltså lånat en bil, men glömt bort hur den såg ut (alternativt varit riktigt trött och halvblind när han skulle åka iväg) och provade nyckeln i första bästa på den gemensamma parkeringen på området där de bor. Jag vet inte vad oddsen för att en bilnyckel ska passa och fungera i två bilar som står parkerade bredvid varandra är, men det var i alla fall det som hände! Man kan ju bara gissa hur förvånad personen som skulle få tillbaka sin utlånade bil blev. Och hur förvirrad han som lånat den måste ha kännt sig. Fast Polisen fick sig nog ett gott skratt. Och vi med!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0