Har du legat med släppen?

Jag kan hålla en sak i handen och bara se hur den liksom flyger iväg. Mobilen t ex. Den är ofta ute och flyger och landar lite här och var. Och plånboken. Nycklarna, tandborsten, knivar och gafflar, Bregottförpackningar... Allt ramlar ur händerna!!

Min farmor brukade säga "Har du legat med släppen" om man tappade något på golvet. Konstigt uttryck... Vaddå legat med? Som i hrm... det-där-man-gör, ni vet? Eller räcker det med att man bara har legat litegrann strax bredvid den där "Släppen"? Och vem är han? Eller hon? Eller VAD är det? Och varför skulle han/hon/den/det göra så att man tappar saker? Nej, ett fullkomlig obegripligt uttryck!

"Jahaja, och vad vill hon nu säga med det här", undrar väl ni nu då?
Och då ska jag villigt erkänna att jag inte har en aning. Det vara bara ett försök till att skriva ett intressant blogginlägg medan jag väntar på att barnen ska somna. Och nu när jag har skrivit det så känns det inte sådär jättelyckat. Fast jag har i alla fall löst mysteriet. Om vi räknar med att detta uttryck är sant, då alltså. För i så fall måste "Släppen" vara Pappan, eftersom han och jag... ehrm... ja ni vet... ligger bredvid varandra i sängen ;-)

Och för att avsluta detta fullkomligt onödiga och underliga blogginlägg så vill jag även berätta att jag idag läste i Computer Sweden att det är ute att göra smileysar med näsa. Så här :-) Totalt omodert och förmodligen jättetöntigt. Dessutom hävdade jag när vi diskuterade saken runt fikabordet, att jag ALDRIG gör näsor på mina smileysar. Men jag ser ju nu, att det gör jag ju visst det. Hela tiden.

Så man kan alltså konstatera att jag alltså inte bara har "legat med Släppen" utan även är totalt omodern.

Bloggtorka idag va...
:)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag tycker :-) är snyggare än :)



Men jag vet inte hur jag skall göra nu? Fortsätta vara omodern eller inte?



Eller kanske komma på något helt eget som alla andra kan ta efter, kanske en krokig näsa :~) eller en gubbe med turban @:) eller något annat skoj?

2010-02-09 @ 23:17:17
URL: http://www.heidihoo.se
Postat av: anne

Hmm...Så frågan var inte om din mamma legat med släppen om det var du som var släååhänt? :)

2010-02-10 @ 21:52:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Maria Leander

Trots bloggtorkan är det otroligt underhållande att läsa ;)

(och nej, jag skriver inte med näsa på mina smileys och nej, jag vet inte varför.. det kanske går snabbare eller nått?!?!)

2010-02-14 @ 00:04:19
URL: http://leandermaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0