Familjens nya hobby

Vi har en ny hobby på Thelbacken. Det kallas snöskottning. Hört talas om det? Ohh, det är så roligt och hela familjen kan vara med! Mamman och Pappan skyfflar snö allt vad de orkar medans barnen hoppar runt i snöhögarna och ser till att snön ramlar ner igen. Om man vill kan man kombinera skottningen med lite träning genom att köra med stora snörakan ner för backen och på tillbakavägen, när man i vanliga fall passar på att vila armarna en stund, så hoppar det på ett barn eller två så slipper man vila och får istället tillfälle att jobba på att få till fasta och fina överarmar. Jättepraktiskt. Ja, och om man vill så kan man köra fast lite med bilen också när man bara ska flytta den litegrann för att kunna skotta ordentligt framför garaget. Då blir det extra roligt. Har man dessutom en Lillebror i familjen så ser man till att han är lite extra pruttig i magen så att man måste gå in och byta kalsonger mitt i allt ihop. Extra träning det med innan man har fått av täckbyxor, vantar, skor och så på med rena kalsonger och alla ytterkläder igen. Phu!
Det är ganska spännande att se vad man kan skotta fram under snön också. Idag hittade jag en himla massa barr från julgranen, en spark och en vissen blomma. Dessutom är det ju himla härligt att vara ute i friska luften efter en dag på kontoret. Härligt, härligt!

Kort och gott - snöskottning är den perfekta familjeaktiviteten. Kan varmt rekommenderas!

Och för att förtydliga mig själv så vill jag bara påpeka att det här är skrivet med viss ironi. Utom det om att det är skönt att vara ute i friska luften. Det är sant.

:-)





Kommentarer
Postat av: Kristin

Ja usch säger jag! Promenaden med hunden var jobbig kan jag säga. Inte skottat någonstans!!! Bra träning dock.

2010-01-27 @ 21:45:06
URL: http://www.freewebs.com/pipps

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0