Så var det söndag igen

Det råder en grym och brutal bloggtorka på Thelbacken...
Jag har tydligen haft en totaltråkig och innehållslös helg. Har säkert bara varit hemma och städat, tvättat och lagat mat. Sånt där vanligt krafs som man alltid gör och som det inte är värt att lägga på minnet och än mindre att blogga om.
Jo, så måste det vara.

Fast en sak kommer jag ihåg (kan vara för att det finns lite rester kvar som står i kylskåpet och kräver att jag stoppar ner pekfingret och smakar lite varje gång jag öppnar dörren)
Jag provade att koka en burk kondenserad mjölk i en kastrull med vatten. Efter två och en halv timme öppnade jag konservburken (och detta är mycket viktigt - man kokar först, öppnar sedan. Gör man tvärt om blir det nog inte lika bra) och kunde konstatera att jag precis tillverkat världshistoriens godaste och enklaste kolasås.
Tänk dig själv - nykokt och fortfarande ljummen kolasås på lite vaniljglass. Mmmmmm!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0