Hungrig Heson

"Skulle bara" ett par, tre eller fyra saker på lunchen. Apoteket, Synsam och Barnens hus. Och så råkade jag slinka in i en klädaffär också, men det var bara för att det såg så tomt ut där inne och jag tyckte synd om expediten som inte hade något att göra (dagens goda gärning!) Ehrmm...

Jo, i alla fall, så hade jag lite otur när jag tänkte. Eftersom jag var jättehungrig redan en kvart innan lunchen så borde jag ha insett att det inte var någon bra idé att fixa först och äta sedan. Men nu är det ju så att när ett viss stadie av hunger är passerat, då fungerar inte Hesons hjärna riktigt bra och då kan det gå precis hur som helst.

Efter sista affären skulle jag åka in på Preem för att köpa mig en sallad - det var planen som jag hade räknat ut innan hungersnöden slog till - men nu kom jag på att en macka med halloumi och aubergine nog var ett bättre alternativ. Insåg dock att den var lite för liten, så jag kompletterade med en smoothie (halloumi och smoothie?! Ja, ni hör ju själva) samt en påse nötter - särskilt utvalda av Anja Pärson och därmed tre gånger så dyr som vilken annan nötpåse som helst.

Jaha och hur blev det då: jo, när jag hade piggnat till så insåg jag att den summa jag betalat för lunchen, hade räckt till två sallader och om jag hade struntat i smoothien och tagit en Ramlösa istället hade jag fått paketpris och sparat ett par tior. Dessutom var mackan för liten och jättesalt vilket gjorde att jag var tvungen att ägna eftermiddagen åt att dricka massor med vatten, vilket i sin tur gjorde att jag fick avbryta det jag jobbade med för att gå på toaletten flera gånger och hann således inte färdigt det jag hade tänkt bli färdig med idag. Nötterna och smoothien var goda, men kombinationen... näe.

Så nu vet ni det. Hoppas i antecknade denna mycket intressanta information riktigt noga... och kom ihåg att passa er för halloumimackor på Preem!

:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0