Skulle bara handla lite snabbt

Hade lite bråttom och behövde handla några grejjer. Bestämde mig för att köra blipp-grejjen på Coop eftersom det ju går snabbt när man bara kan checka ut sig själv och slipper stå i kassakön. Wohahaha så fel jag hade!! Snabbt?! Nähähäääru!

För det första: Jag handlar 99 gånger av 100 på ICA och hittar därför inte så bra bland hyllorna på Coop. De hade gömt saltet bra och det tog rackarns lång tid att hitta det

För det andra: Det är inte helt lätt att blippa på glansiga och lite knöliga paket med nudelsoppa (Ett förtydligande: Jag försökte alltså inte blippa MED nudelsoppan, utan PÅ nudelsoppan). Man får försöka släta ut, vinkla blippen åt olika håll, byta paket, prova igen, och igen och igen. Erbjudandet om att köpa fem paket för 25 kronor kändes med ens totalt ovärt. Phu, så ansträngande!

Ja och sedan hände det grejjer av lite mer privat natur. Jag blev plötsligt akut toanödig. Ni vet sådär så att man bara måste stå helt stilla och inte röra sig på några minuter medan kallsvetten rinner. (Händer mig, av någon anledning, väldigt ofta just när jag är och handlar, men det är kanske inget man ska berätta om så här offentligt? Vi struntar i det, men ni fattar läget, eller hur!?) När det värsta gått över gick jag i alla fall i rask takt mot snabbkassan. Följde instruktionerna och blev ombedd att gå till en bemannad kassa för att bli kontrollerad. Och hur typiskt är inte det då?! Bara för att jag hade bråttom OCH behövde en toalett. Men det var ju bara att lyda och försöka låta bli att skrika åt damen före i kön som mycket långsamt och omsorgsfullt packade upp sina varor, frågade kassörskan om några rabattkuponger, gick och bytte från mangosorbet till hallonsorbet och kontrollerade kvittot. Ghaaaaa!!!

Väl ute i bilen och äntligen påväg hem, började det lukta lite märkligt och en "kör-bilen-till-närmaste-verkstad"-lampa lyste och lyste och lyste. Med risk för själva livet, eller åtminstone hälsan, körde jag hemåt så snabbt jag vågade och kom hem massor av minuter senare än planerat.
Och jag som, som sagt, skulle skynda mig lite.
Bra´re gick´rå!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0