I omklädningsrummet

I omklädningsrummet före träningen:
En mycket pratsam dam som hade lite problem med att få håret torrt med hjälp av hårblåsen, berättade för mig om en gång när hon som barn bodde i Gällivare och var tvungen att gå hem från skolan med blött hår. Hon hade haft gymnastiklektion och det fanns inga hårblåsar så hon fick stoppa in det så gott det gick under fårskinnsmössan och traska hemåt i 40 minusgrader så att det hängde istappar i klasar runt ansiktet när hon väl kom fram.

Efter den trevliga pratstunden tränade jag lite.

I omklädningsrummet efter träningen:
En dam kommer ut ur duschen medan jag byter om och ser väldigt upprörd ut. På bruten svenska berättar hon om sin man som är jättedålig på hushållsarbete. En lång harang om grus under mattan och om hur han fuskar med städningen. Suck och stånk och stön och eländes elände och "typiskt karlar" och lite annat. Jag höll med henne lite (mest för att det såg ut som om hon behövde det) och efter en stund hade hon kommit fram till att det nog var hennes fel som skämde bort honom för mycket.

Ja, det var dagens omklädningsrums-upplevelser i korta drag.
:-)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

HIHIHI, det är såna här guldstunder som förgyller tillvaron, eller hur? Förresten, bra gjort. Du har tränat förstår jag.

Trevlig helg

2011-09-16 @ 17:37:43
Postat av: Heson

Ja absolut, Lillemor! Plötsligt händer det, liksom :-)

Kram!

2011-09-19 @ 21:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0