Päronproblem

Vi har ett stort päronträd på tomten och således även en hel massa päron så här års. Vi äter och äter och ger bort till höger och vänster (om någon vill ha så är det bara att hojta till!) men ändå är det ju massor kvar. Svärmor kom på att man kanske skulle kunna göra päronsaft av en del, så vi satte igång att leta recept. Vi letade i alla kokböcker vi kunde hitta och googlade som tokar, men nope. Nej, nix, pix. Inga recept på varken päronsaft, pärondricka eller päronmust hittades. Under en av mina mer alerta stunder häromkvällen (det var väl förmodligen två hjärnceller som var lite sådär lagom speedat övertrötta), kom jag på att jag skulle kolla på en matblogg som jag läser. Inga recept där heller, men jag skickade ett mail och vips så hade jag ett recept! Så nu ska här saftas, var så säkra!
Tack å bock till "Tre tjejer i köket" för hjälpen och till "Ketutar" för receptet som ni hittar här
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0