Tåg och hemlängtan

Har spenderat två nätter och två dagar ensam i Uddevalla. Ja, lite sällskap har jag haft under dagtid då jag har umgåtts med en bunt snälla och glada pensionärer som mycket uppmärksamt har lyssnat när jag babblat på om hur man bygger webbsidor. De har nickat, hmmat, gäspat lite i smyg, kommit med lagom svåra frågor och tackat artigt när de gått hem. Efter dagens kurs påbörjade jag hemfärden som skulle gå av stapeln i tre steg. Först tåg mellan Uddevalla och Göteborg, sedan tåg mellan Göteborg och Stockholm och så byte till det tredje och sista tåget mellan Stockholm och Söderhamn med ankomst 01.15. Med dryga 8 timmars resa framför sig så blir hemlängtan liksom genast mycket, mycket värre.
Hur som helst så gick det och fanders redan när jag klev på tåget i Uddevalla. Vi var 10 minuter försenade vilket blev 20 minuter innan vi väl rullade in på Göteborgs Central. Det är det samma som att vi kom fram 1 minut innan tåget mot Stockholm skulle avgå. Trots min mycket spänstiga löptur mellan spår 9 och spår 3 (hur spänstig man nu kan vara med en resväska i ena handen, en kasse i den andra och en tung ryggsäck på ryggen) så snubblade jag in på perrongen lagom för att se hur Stockholmståget sakta rullar iväg.
Och som om det inte var nog - Ett missat tåg innebär två missade tåg, vilket innebär att jag nu måste övernatta i Stockholm och ta första bästa tåg vidare i morgon bitti. Ännu en natt ensam på hotell... inte direkt vad jag var sugen på nu.
 
:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0