Väntat länge?

Tjolahopp!
Har ni väntat länge?
Blev inte mycket bloggande i helgen. Har knappt varit inomhus överhuvudtaget. Och har jag varit det så har jag haft en dammsugare i ena handen och en dammtrasa i den andra :-)
Här kommer en kort resumé av dagarna som gått sedan mitt senaste inlägg:

Torsdag:
KompisElla följer med hem från dagis. Det är stort. Första gången Lillebror tar med en kompis hem :-)
När hon kommer in i Lillebrors, inte allt för välstädade rum, säger hon
"Men Kalle! Har du inte städat!"
Hahaha. Det är ordning på den tjejen :-)

Fredag:
Middag på Växbo Krog med Farmorn, Farfarn, Siv och Åke. Supergott! Kan verkligen rekommenderas! Men är man bara minsta lilla hungrig så tro inte att ni inte kommer att orka. Vi snackar gourmet-restaurang = pyttesmå portioner! Trerätters måste det bli! Storebror är ju en liten finsmakare, så pannkakan och köttfärsbiffen som barnmenyn hade att erbjuda föll honom inte i smaken. Nejdå. Halstrad kycklingfilét med blomkålspure käkade han och till efterrätt chokladmousse med fattigriddare, svartpepparsås och citronglass :-) Lillebror däremot gör inga utsvävningar. Pannkaka och sedan jordgubbar med glass. (observera att han har klätt sig själv, i vanlig ordning. Och Storebrors gamla avlagda glasögon skulle absolut sitta på näsan! )Barn under 7 år käkar för övrigt gratis. Bara en sådan sak! Hejja Växbo krog!

Lördag:
KusinOtto döptes i Norrala kyrka. Jättefint dop! Alla barn fick komma fram och vara med. Himla bra, för har man aldrig varit på ett dop innan så har man tusen frågor man vill ställa. Minst. Men när man fick vara med där framme så hade man ju superkoll! Dessutom var det lite som att uppträda, tyckte Storebror, och det gillar han :-)
Pappan och jag spelade och sjöng två sånger och efteråt gick prästen fram till Farfarn och tackade så mycket för det fina pianospelet :-) Hahaha! Det händer rätt ofta att folk tror att Pappan och Farfarn är bröder, men det är nog första gången någon tar fel på dem :-) Farfarn visste inte riktigt hur han skulle hantera situationen, så han tackade tillbaka och smet iväg fortare än kvickt!

Söndag:
Trädgårdsarbete. Har gruvat mig hela veckan. Tagit på mig jobba-i-trädgården-kläder, tittat på plantorna i de bruna papperskassarna på trappan, suckat lite och gått in igen. Flera gånger. Men igår tog jag mig själv i kragen och OJ vad roligt det var! Måste nog gå och inhandla några fler plantor tror jag :-) Fint blir det ju också!

... och nu är det måndag igen. Har klarat av de vanliga morgonrutinerna, inklusive cykla-till-fritids-tjat och annat vanligt morgonpyssel och nu sitter jag här på jobbet. Ser RUGGIGT upptagen ut. Men jag kan nog inte smygblogga längre nu. Måste sätta lite fart!

Ha en trevligt dag!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Så trevlig ni har haft det i helgen! Dop, god mat o blommor! Fin komplimang till farfar´n också!

Ha en bra måndag!

2008-06-16 @ 09:47:57
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0