Kusinerna resonerar

I fredags hämtade Lillebror och jag Kusin Signe på dagis. Det var ku! Både för dem och för mig :-) Vi var till lekparken och lekte som galningar (det är ett av de ställen där man blir varse att man inte är liten längre. Jag kan bara snurra ETT varv i karusellen innan det börjar snurra i huvudet och lunchen börjar guppa omkring i magen. En 3-åring kan snurra hur många varv som helst! Provade gungorna istället, men när jag väl lyckas klämma ner min rumpa i en gunga så blev jag typ sjösjuk så det vara bara att lägga ner... ibland är det tråkigt att vara vuxen! ). Efter lekparken blev det glass-picknick i gräset. De är så himla gulliga de där två sötisarna. (Och nu skulle jag vilja läga in en bild igen, men det går inte så ni får föreställa er hur gulliga de är!)

Här kommer några citat:

Signe: Jag har en bäbis i min mage. Den kommer på lördag!

Signe: Hea, när du var liten hade du en brun mössa och jag kunde bära på dig.
Kalle: Nähä, det kunde du inte för hon var för tung så pappa fick hjälpa till.
Signe: Jaa.

Kalle (när vi varit på utflykt till Sälen och han inser att vi är på väg tillbaka till vår stuga): Men mamma, när ska vi kliva ur bilen och titta på den där sälen? (man kan ju bara gissa vad han föreställde sig när vi tjatade om att vi måste åka till Sälen och titta lite!)

...och så har jag väl glömt hälften av allt roligt som har sagts de senaste dagarna. Det kommer ju roligheter hela tiden :-)

Dags för sängen!
Go´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0