Bortregnad julstämning.

Har ju varit kanske en decimter snö hela veckan, men i morse när vi drog upp rullgardinen var det gröna gräsmattor och asfalt igen... Varför det?!?!? Kunde det inte ha fått varit lite juligt åtminstone tills julskyltningen var överstökad? Blir liksom inte riktigt lika stämningsfullt med knäckäpplen och julsånger när man måste kryssa mellan vattenpölar i duggregn. Men när jag tänker efter så är julskyltningen rätt överskattad... Har ju hört mamma och pappa berätta om hur det var när de var små. Då var det verkligen STORT och man gick där och kikade in i skyltfönstren som handlarna hade lagt ner mycket möda på att få julfina. Nu är det ju öppet i affärerna som vanligt och utanför är det mest skolklasser som säljer hembakt bröd till skolresan, fiskdamm (20 kr för en plastfisk, fyra små godisar och en klubba!!! Hutlöst!!!!), och så några som har pysslat i hop kransar och keramiktomtar som de vill sälja för dyra pengar. Ett och annat lotteri också. Man kunde vinna 500 kr att handla för i något av stånden under kvällen... men det fanns ju inte så mycket att handla... Eller så var det bara så att jag inte tittade ordentligt, jag vet inte. Blev liksom lite lack på den där godispåsen... 20 spänn... Lillebror tyckte inte ens om godisarna. Gick till Lars på Länsförsäkringar och drack gratis glögg med pepparkaka och fick gratis karameller. Det var bättre :-)

I går var det för övrigt tidernas värsta halka. Skulle ju till Trönö och ha julkonsert och halkade fram i 20km i timmen. Det var spöregn, snömodd och is, så dit hjulspåren i snöslasket ledde, dit åkte även bilen. Och då har vi ändå fyrhjulsdrift. Brukar knappt märkas när det är halt. Var på väg ner i diket 3 gånger!! Det vara bara att släppa gasen, blunda (kanske inte så bra i trafiken, men... jag blev ju livrädd, så vad gör man?!) och hoppas på det bästa. Var helt skakig när jag kom fram. Huu!!! Dessutom spöregnade det, så den kvart jag ägnade åt att platta håret innan jag åkte var ju helt bortkastad :-) Var småkrullig i håret när jag väl hade tagit mig från bilen till kyrkan (Vingliga stövlar i en glashal uppförsbacke = inge bra! Men jag klarade faktiskt att hålla mig i upprätt position hela vägen fram!). Konserten gick bra, även om det av någon anledning inte var lika stämningsfullt som det brukar vara.... Lite för lite julsånger tror jag... eller så var det regnet som spökade.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Martina

http://www.youtube.com/watch?v=Gh_NTuR2L1c lyssna på den så får du lite julstämning =) KRAM

2007-12-02 @ 23:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0