Födelsedag och genrep

Idag fyller jag år. 33 stycken. Känns ganska...vuxet :-) Kan bara konstatera att födelsedagen inte alls känns viktig längre. Annat var det när man var liten, då var det en STOR dag. Fjärilar i magen och svårt att somna dagen före och superviktigt med kalas och mycket paket. Nu känns det tvärt om. Vill helst slippa uppmärksamheten. Visserligen är det trevligt med paket, men va´sjutton, det är ju snart jul! Dessutom är jag sist i raden av födelsedagsbarn under hösten så man känner sig ganska trött på kalasande. Hur som helst... grabbarna sjöng lite för mig i morse och så fick jag två till FilippaK muggar (fick 6 stycken i bröllopspresent också. Jättefina!). Gullisar :-) Mamma och pappa var barnvakt till grabbarna eftersom både jag och Daniel hade genrep i kväll (se nedan) och av dem fick jag ett nytt strykjärn. Mycket välbehövligt! Det vi hade tidigare har jag ärvt efter min mormor och det är säkert 20 år gammalt och inte i bästa skick. Tack och bock för det!

Jo, genrep har det varit i dag. Vi (www.farin.nu) ska stå för underhållningen när det är julbord på Campus Vågbro på fredag. Känner mig supertrött i halsen och är täppt i näsan, så vi får väl se hur det går. Någon kom på idén att jag skulle sjunga en låt solo också vilket inte känns helt bekvämt, men efter lite extraövning med vår pianist Pernilla häromdagen så blev det lite bättre. Jag ÄR ingen solosångerska!! Det är bara att konstatera, men nu när jag har gett mig in i det här (och jag har ångrat mig många gånger, det ska gudarna veta!) så har jag bestämt mig för att göra det bästa jag kan. Jag SKA grejja det. Så det så! Fast idag kom jag av mig, men... äsch... det ska gå dåligt på genrepet. Bara att ge järnet på fredag!

Daniel spelar i orkestern i årets upplaga av revyn "Julmust" på Kilaforsteatern. Premiär på lördag och litet genrep idag. Stort genrep med publik i morgon. Mycket genrep nu :-)

Lite trött i hjärnan... blev ett tråkigt inlägg idag... nåja, man kan inte vara på topp jämt!

Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0