Mycket nu!

Dags för slutspurt... bara en vecka kvar till doppareda´n! Vi har redan fått en bunt julklappar levererade till oss, faktiskt. Det ligger en rejäl hög nere i källaren! Tomten kan ju inte få plats med allt i släden på julafton, så han skickar nissarna med delleveranser så han ska slippa släpa allt på en gång ;-) Hi,hi...
Lillebror lyssnar uppmärksamt och tar till sig ALLT jag berättar om Tomten, men Storebror börjar se lite tveksam ut... Fast man vet ju aldrig. Han vågar trots allt inte riskera något, så han FÖRSÖKER vara extra snäll och har redan planerat att han ska hjälpa Tomten att läsa på paketen i år!

Helgen har varit.... hektisk.... som vanligt!
I fredags var det Farin-kväll. Först glögg och pepparkakor hos mig och sedan spelning på Skatteverkets julfest. Superroligt!!! Var nog den roligaste spelning vi har gjort hittills tror jag :-) Kul med lite annan publik och annan typ av tillställning. Tillbaka till mig och mera glögg och vin och tittade på videoinspelnigen sedan vi sjöng på Campus i Vågbro förra helgen. Skrattade så tårarna sprutade!!!

Storebrors kompis Anton sov över i lördags och i går provade vi pulkabacken en sväng. Gick inget vidare. Det var aningens för lite snö ;-)  Eftermiddagen tillbringades hos kompis EricP i Ljusne där grabbarna hade rockkonsert med hemsnickrade el-gitarrer och riddarhjälm (!) innan vi for hemåt igen :-)

Den här veckan kommer väl att gå åt till att inhandla de sista klapparna, bygga pepparkakshus, fixa skinkan, klä julgranen, och lite annat fixande. På fredag ska jag äntligen få se Pappan i "Julmust" på Kilaforsteatern (jag kan redan repertoaren och typ hälften av alla repliker!) och på söndag är det uppesittarkväll med Sandviken-släktingarna.

...och nu har hela förmiddagen gått och jag har inte gjort ett enda vettigt dugg. Måste jobba lite!

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0