Sankta Lucia med andan i halsen

J**la Lucia. 
07.15 skulle vi vara på plats med Stjärngossen och 07.30 började tåget. Strax före kl 6 vaknade Lillebror och ville öppna kalendern (det är verkligen dagens höjdpunkt. Han kommer förmodligen att få en kris när han inser att det tar slut den 24 december!), men sedan lade vi oss igen eftersom väckarklockan inte hade ringt ännu. Och så somnade vi om....
Vaknade 07.07 med huvudet i fotänden :-) Då jädrarns blev det bråttom! Grabbarna var helt däckade. Fick lyfta upp Lillebror ur sängen sovandes och börja klä på honom. Han kvicknade till i trappan och var hyfsat foglig, men ville INTE sätta på sig lusselinnet förrän på dagis. Fattar inte hur det gick till, men 07.20 satt hela familjen i bilen på väg mot dagis i räääääserfart. Fanns förstås ingen parkering, så Pappan släppte av mig och Stjärngossen utanför grinden med struten och stjärn-pinnen i högsta hugg och kameran runt halsen. Sprang över gården med Stjärngossen/Lillebror under armen. Kryssade mellan alla mammor, pappor, far-och morföräldrar. Att jag i villervallan hade satt på mig en ganska tajt jeanskjol vilket inte är det bästa när man ska jogga omkring i 10 minusgrader, gjorde ju inte saken bättre. Såg förmodligen rätt underligt ut :-) Väl inne på dagis så hade hela gänget redan gått iväg till en annan avdelning där det hela skulle starta. Kom fram PRECIS när de började sjunga luciasången och tåga ut på gården :-)

Snacka om sista minuten, men vi hann i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha 07.15 är väl ingenting, då har barnen redan gått härifrån till skolan och Patrik har åkt till jobbet eftersom han börjar 07 ;) Jag däremot ligger nog kvar i sängen ett par timmar till, spec nu för tiden :P Så jag ska väl inte uttala mig om detta egentligen.. ;) Men fyfan va tråkigt det bara är att vara hemma, jag kommer krypa ur skinnet efter två-tre dagar!

2007-12-13 @ 13:25:16
URL: http://blogg.helsingeweb.se/heidi
Postat av: Martina

å herregud! vilken trevlig start på morgonen =)=) kram kram

2007-12-13 @ 21:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0