Lägesrapport

...nu jädrar i min låda är det finlir som gäller!

Ska fixa en plastmatta som ska ligga under diskmaskinen (en sån där som försäkringsbolaget tycker att man ska ha ifall det blir läckage) och så kommer rörmokaren och kopplar in den (diskmaskinen. Inte mattan) idag eller i morgon.

Elektrikern har lovat att det ska finnas ström på nedervåningen i eftermiddag och då är det bara att koppla in fläkten, spisen, ugnen och mikron :-) Sedan ska det bli ordning på mathållningen i det Karlssonska hushållet igen! Stuvade makaroner med stekt falukorv är det som står överst på listan. Sedan ska jag baka bullar. Och bröd! Och kanske göra någon trevlig söndagsstek.... Har lagrat mina mat-tidningar på hög i flera månader nu, så det är bara till att börja beta av recepten ett efter ett.

Kaklet i duschrummet uppe är nästan på plats. Borde bli fogat och klart i morgon.

Städa, städa och städa ska jag göra i helgen :-)

...och på lördag är det dags att prova brudklänning. Iiiiiiii :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0