Länge sedan...

...jag sist skrev något här. Har inget Internet hemma (och ingen telefon och ingen ström, förutom nere i källaren), så det blir till att mätta surf-begäret på jobbet :-) Tur att jag inte har så mycket att göra just nu. Väntar mest på att det ska bli semester. Hade tänkt jobba två veckor till, men näe. Jag tar semester på fredag. Ingen större mening med att sitta här och fördriva tiden och låta barnen vara på dagis/fritids istället för att få ha ett riktigt sommarlov. Dessutom har jag MASSOR att göra:
Måla altanen
Skruva ihop kökslådor och montera skåpluckor
Städa, städa och städa.
Åka till Gävle och välja ut en brudklänning (ska ske på lördag)
Planera diverse annat inför bröllopet
..osv, osv.

Några lägesrapporter:
Vi har nu fått golv i köket och en bit in i vardagsrummet
Taket är färdigmålat och väggarna grundmålade. Måste bara hitta en bra väggfärg, men det lutar åt vitt. Kritvitt till och med, trots att alla säger att det måste brytas i någon ton för att det inte ska se kallt ut.
Tapeter till två fondväggar i vardagsrummet är beställda, samt en till hallen
Två elektriker jobbar just nu med att sätta upp alla 37 spotlights, samt få upp kontakter och uttag och SEDAN får vi äntligen börja laga mat i vårt nya kök!!! Hurra, hurra!!!

Midsommar:
Var supertrevlig. Vi var i stugan i Axmar i vanlig ordning, med Pappans släkt. Storebror och jag hängde på Pappan som hade spelning med Jonas Otter i Segersta mitt på dagen, så det blev en liten utflykt. Trevligt! Sedan blev det kubbmatch, grillning och lite skränande :-)

 Storebror på konsert i Segersta

Bröllopet:
Åkte förbi parken och hyttan där bröllopet ska gå av stapeln... det börjar faktiskt närma sig! Ska, som sagt, till Gävle och prova brudklänning på lördag :-) Iiiiiiiiii!!  Lämnade in hindersprövnings-lappen till Skattemyndigheten idag, så nu är det bara att vänta och se om vi blir godkända :-)

Bilen:
Har jag nog glömt att berätta om... Den har körförbud, för någon har hittat på att man måste besiktiga bilar som är äldre än tre år. Det har inte vi gjort (för vi har faktiskt inte fått någon lapp om det, så det så!) och då fick man inget nytt skattemärke heller. Pappan ringde och kollade varför det inte hade dykt upp något och då visade det sig att vi har haft körförbud sedan februari. Hmmm! Oj :-) Så nu cyklar vi mest... Tur att det är sommar!
...och nu ska jag försöka jobba lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0