Hål i väggen

Snickarna har gjort två jättestora hål i väggen och det blir SÅÅ bra! Nu kan man gå direkt från hallen in i vardagsrummet och vidare till köket. Runt, runt kan man gå :-) Och i går var vi till IKEA och köpte oss lite köksinredning - äntligen! Det var tredje gången vi åkte dit i ovan nämnda syfte, men den här gången slog vi till. Skåpen och luckorna kommer nästa vecka och bänkskivorna om fyra veckor. Har kollat in lite olika klinkers och golv också, men det måste vi nog fundera lite till på.

Var tvugna att fira lite i går kväll med vin och ölkorv (ingen vidare kombination, men man tar vad man har!). Gick bara omkring och tittade på allt - nu kan man faktiskt (om man har livlig fantasi) ana hur det kommer att bli!! Fick en bra idé till en klädkammare istället för garderob i hallen för det visade sig att det blev ett helt perfekt litet prång i det som tidigare var badrum, i passagen mellan hallen och vardagsrummet. Skjutdörrar med speglar på och så kliver man in i ett litet rum där man kan ha hyllor och klädhängare ända upp till taket. Det blir perfekt! Dessutom blir det då en jättebra hörna i hallen där man kan bygga en liten soffa av köksskåp (det märks att jag har tänkt igenom det här ordentligt va :-)  ) och vips så har man en telefon-pratarhörna. Det kommer att bli SÅÅÅ bra!!! Har fotat lite med min mobil så jag ska väl försöka ladda upp några bilder, men telefonen är nere i källaren och jag i sovrummet och jag ORKAR inte gå hela vägen! Får göra det i morgon. Har för övrigt lite dåligt med ström i huset just nu. Får diska i mörkret och även utföra toalettbestyren i mörker om man nu inte har tillgång till en ficklampa eller lasersvärd, eller annat som kan lysa upp tillvaron. Dessutom krånglar värmepumpen lite - så det är rätt kallt just nu. Fick just starta om den för larmlampan lyser. Längtar lite efter elektrikern faktiskt...

Nu ska jag svara på några mail och vänta på att pappan ska komma hem så vi kan fortsätta planerandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0